بهانه‌تراشی جدید رژیم اسرائیل؛ صهیونیست‌ها فهرست کامل اسرا را می‌خواهند



رژیم صهیونیستی خواستار دریافت فهرست کاملی از اسرای زنده در اختیار حماس شده و با بهانه‌تراشی‌های جدید، روند مذاکرات آتش‌بس را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی به قطر و مصر اعلام کرده تا وقتی که حماس فهرست جامعی از اسرای صهیونیست زنده در غزه ارائه نکند، مذاکره‌ای برگزار نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی در حالی بهانه‌تراشی تازه خود را آغاز کرده که جامعه بین‌المللی خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه و رسیدگی به بحران وخیم در غزه بوده و مخاطرات ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان ساکن غزه لزوم مذاکره را پررنگ‌تر از قبل کرده است.

خبرگزاری آکسیوس گزارش داد مصر و قطر که میانجی‌گر ارتباطات حماس و رژیم صهیونیستی هستند، به تل‌آویو اطمینان داده بودند که در مذاکرات اخیر در دوحه اطلاعات مهمی را درباره وضعیت گروگان‌ها به دست خواهد آورد.

این در  حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی است که با پایان این دور از گفت‌وگوها به اطلاعاتی که خواستار آن بوده دست نیافته است.

توافق پیشنهادی که با تلاش آمریکا، مصر و قطر شکل گرفته و در پاریس رونمایی شد، شامل آزادی حدود ۴۰۰ اسیر فلسطینی در ازای حدود ۴۰ اسیر صهیونیست است. این توافق همچنین توقف موقت درگیری‌ها در غزه را پیشنهاد می‌کند؛ به‌نحوی‌که در ازای هر اسیر زنده‌ای که آزاد شود، توقف درگیری‌ها یک روز دیگر ادامه پیدا کند. این طرح همچنین برنامه‌هایی را برای بازگشت تدریجی شهروندان فلسطینی به نواحی شمالی نوار غزه شامل می‌شود.

با وجود این تلاش‌ها، مقامات صهیونیستی از بن‌بست در مذاکرات خبر داده‌اند. آنها از ممانعت حماس از ارائه برخی اطلاعات مهم را مانع اصلی برای پیشرفت در مذاکرات معرفی می‌کنند؛ حال‌آنکه بهانه‌های رژیم اشغالگر و اصرار آن بر دریافت فهرست گروگان‌های زنده و همچنین پاسخی قطعی از حماس درباره نسبت اسرای تبادل‌شده، روند مذاکرات را متوقف کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید