سرمایه‌گذاری برای رشد زیست بوم خلاق و فرهنگی حیاتی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، «اینجا زمستان نیست» اولین رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی، با تلاش مشترک دبیرخانه ایران خلاق، خانه خلاق و نوآوری ایلسا و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی با حضور استارتاپ‌های حوزه صنایع فرهنگی، سرمایه‌گذاران، صندوق‌ها و نمایندگان وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دهکده ایرانی برگزار شد.

مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی در خصوص این رویداد گفت: سرمایه گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی امر حیاتی برای رشد این زیست بوم است و ایران خلاق برای تجمیع ظرفیت‌های زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی در جهت جذب سرمایه و رشد و توسعه زیست بوم در نقطه درستی ایستاده است.

در ادامه سجاد صالحی دبیر ایران خلاق در رابطه با این رویداد گفت: «اینجا زمستان نیست» گامی مهم درجهت شناسایی ظرفیت‌های استارت‌آپی کشور در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی بود به طوری که بیش از ۲۰ سرمایه‌گذار و صندوق مطرح خصوصی و دولتی از طریق پلتفرم و سکوی تخصصی با ظرفیت‌های این حوزه آشنا شدند و زمینه برای جذب سرمایه در این بخش فراهم شد.

سرمایه گذاری برای حیاتی رشد زیست بوم خلاق و فرهنگی است

وی افزود: حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی، نه تنها به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در حل مشکلات اشتغال، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز نقش‌آفرین باشد. ایران خلاق در نظر دارد تا در اپیزودها و سرفصل‌های بعدی خود بوسیله تکمیل پلتفرم و سکوی جذب سرمایه خلاق، ظرفیت‌های استانی متنوع‌تری را شناسایی و ارتقا دهد.

در ادامه نفیسه شاهی نوری، مدیرعامل خانه خلاق ایلسا در خصوص این رویداد گفت: در رویداد «اینجا زمستان نیست» تمام تلاش ما انتخاب طرح‌ها با نگاه استانی و ملی بوده است. علاوه بر آن در دسته بندی طرح‌ها، از تنوع صنایع خلاق و فرهنگی بهره بردیم. در نهایت، استارت‌آپ‌هایی از تهران، قم، شیراز، تبریز، زنجان و اصفهان با موضوعات متنوع در صنایع خلاق موفق به ارائه کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاران شدند.

در ادامه محمد همدانی تهیه کننده انیمیشن پسر دلفینی، محمدحسین نخچی دبیر کارگروه اسباب بازی ستاد توسعه فناوری نرم و فرهنگی، مسعود استادحسین بنیانگذار مجموعه گردشگری سلامت دهکده ایرانی به بیان تجربیات خود در این عرصه و ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی پرداختند.

در این رویداد برای اولین بار فرایند شناسایی، ارزیابی و امتیازدهی به استارت‌آپ های شرکت‌کننده از طریق طراحی پلتفرم و سکوی تخصصی انجام شد به طوری که از حدود ۹۰ طرح ثب‌نام شده در سامانه ایران خلاق از سراسر کشور، ۶۰ طرح برای داوری انتخاب شده و پس از ارزیابی در سامانه توسط داوران، ده تیم برای ارائه و ده تیم برای بخش نمایشگاه انتخاب شدند.

در نهایت صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد نظرات نهایی خود را از طریق پلتفرم و سکوی جذب سرمایه در سامانه ایران خلاق اعلام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید