دوربین امنیتی که بدون نیاز به وای‌فای کار می‌کند



دوربین امنیتی جدید برند «یوفی»، دید ۳۶۰ درجه دارد و بدون نیاز به وای‌فای کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، برند «یوفی»(Eufy) شرکت فناوری چینی «انکر»(Anker) عرضه یک دوربین امنیتی جدید 4K را آغاز کرده است که می‌تواند دید ۳۶۰ درجه، چرخش ۳۴۴ درجه و چرخش تا ۷۰ درجه را ارائه دهد. همچنین، این دوربین می‌تواند به طور نامحدود و بدون نیاز به سیم اینترنت یا برق کار کند.

به نقل از ورج، این دوربین ۲۴۹.۹۹ دلاری موسوم به «LTE Cam S330» علاوه بر وای‌فای می‌تواند به دکل‌های LTE در مجاورت خود متصل شود و با یک پنل خورشیدی قابل جدا شدن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که تنها به دو ساعت ماندن زیر نور خورشید نیاز دارد تا باتری ۳۶.۲ وات ساعت را شارژ کند. به گفته انکر، از آنجا که باتری با شارژ کامل تا یک ماه دوام می‌آورد، حتی در فصل بارانی نیز می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

به نظر می‌رسد که دوربین LTE Cam S330 می‌تواند بسیاری از مشکلات دوربین‌های پیشین LTE را با همان هزینه اولیه برطرف کند. کاربر برای داشتن امنیت بدون نیاز به سیم می‌تواند دوربین را درون یا بیرون از محل اقامت خود نصب کند. طراحی و عملکرد دوربین می‌تواند آن را برای مناطق دورافتاده ملک کاربر مانند گوشه دور باغ، انبار یا سایر قسمت‌های بدون وای‌فای خانه ایده‌آل‌تر کند. به گفته یوفی، این دوربین می‌تواند در برابر دماهای خشن و گرما یا سرما از منفی ۱۵ درجه سلسیوس تا ۵۰ درجه سلسیوس مقاومت کند.

یوفی تخمین زده است که دوربین حدود ۷۰۰ مگابایت داده را در ماه مصرف می‌کند؛ البته با این فرض که رگباری از ترافیک وجود نداشته باشد.

دوربین 4K زوم هشت برابری را ارائه می‌دهد و با کمک هوش مصنوعی و تشخیص انسانی به بررسی مناطق فعالیت می‌پردازد تا فعالیت نادرست موجودات و سایر فعالیت‌های اتفاقی را هشدار دهد. همچنین، یک نورافکن یکپارچه با شار نوری ۱۰۰ لومن در اطراف حسگر آن وجود دارد که می‌تواند مناطق اطراف را تا فاصله ۲۶ فوتی روشن کند.

سایر ویژگی‌های امنیتی دوربین عبارتند از صدای دو طرفه و امکان به صدا درآوردن زنگ هشدار که همگی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و با کمک «دستیار گوگل»(Google Assistant) و دستیار صوتی «الکسا»(Alexa) شرکت «آمازون»(Amazon) قابل کنترل هستند.

ضبط‌های محلی را تا هشت ماه می‌توان در کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی «microSD» ذخیره کرد. دوربین تا کارت‌های ۱۲۸ گیگابایتی را پشتیبانی می‌کند اما با دستگاه‌های «ذخیره‌ساز متصل به شبکه»(NAS) همکاری ندارد. با وجود این، می‌توان از آن به همراه فناوری ۱۴۹.۹۹ دلاری «HomeBase 3 S380» یوفی استفاده کرد که تا ۱۶ ترابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند و قابلیت تشخیص چهره را فعال می‌سازد اما کاربر برای استفاده کردن از این مزیت باید به وای‌فای متصل شود. همچنین، فقط به صورت دستی با استفاده از اپلیکیشن می‌توان بین فرگشت بلندمدت و وای‌فای جابه‌جا شد. بنابراین، نمی‌توان به عنوان یک روش خودکار ایمن از خطا به آن اعتماد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید